Tippek a hatékony fogyókúrához

Tippek a hatékony fogyókúrához

Fogyókúra hatékonyan?

A legtöbb embernek sajnos se ideje, se energiája, se pénze nincs arra, hogy minden szabályt betartson, ami a hatékony fogyókúrához szükséges.

Sokan vagyunk úgy vele, hogy időről időre belefogunk, de a lelkesedés hamar alábbhagy, mert gyors eredményeket várunk, és ha nem látunk 1-2 héten belül számottevő változást, akkor feladjuk. Pedig a hangsúly a fokozatosságon van, sajnos nem lehetséges egyik percről a másikra életformát váltani, de nem is szükséges. Azzal csak rontunk a helyzeten, ha hirtelen egy nagyon szigorú fogyókúrába fogunk.

Azt is el kell fogadnunk, hogy nagyon sok múlik a genetikán, így vannak olyanok, akiknek sokkal nehezebb dolguk van. A kulcsszó mégis a kitartás, elhatározás, illetve az önuralom. Rengeteg embernek sikerült már elérni ezt a néha olyan lehetetlennek tűnő célt, és szinte mindenki ismer a környezetében olyan személyt/személyeket akik sikerrel jártak.
Akkor miért ne sikerülhetne nekünk is?? Rengeteget segíthet, és nagyon inspiráló, ha hallunk és olvasunk sikersztorikat, és hasznos tippeket!

 

egészséges ételek

Hogyan kezdjünk neki?

Először is, gondolkozzunk el rajta, hogy mi oka lehet az elhízásnak. Kevés mozgás, vagy túl sok hízlaló étel, pl. gyorséttermi ételek fogyasztása, esetleg mindkettő?

Rengeteg ingyenes mozgásforma létezik, amihez még a lakásunkat sem kell elhagyni. Kereshetünk az interneten tornagyakorlatokat, jógázhatunk, illetve befektethetünk egy futógépbe, vagy edzőpadba. Tavasszal érdemes minél többet kirándulni, futni, biciklizni. A lényeg, hogy minden fajta mozgás számít. Ha közel van a munkahelyünk, válasszuk inkább a biciklit a kocsi helyett, sétáljunk le egy megállót, vagy liftezés helyett lépcsőzzünk.

Az étkezésnél lassan és fokozatosan építsük le a nagyon hízlaló ételeket. Együnk sok húsételt, főzeléket (lehetőség szerint péksütemény nélkül) levest, gyümölcsöt és zöldséget, kerüljük az olajban sült ételeket, hamburgert, pizzát. Édességet és péksüteményt csak mértékkel fogyasszunk.
Fontos, hogy étkezzünk megfelelően és kiegyensúlyozottan, tehát reggelire is mindig fogyasszunk valamit, az ebédet se hagyjuk ki soha, mivel annak az eredménye az lesz, hogy este igyekszünk bepótolni az egész nap kimaradt étel adagot.
Este 7 után már csak nagyon könnyű ételt fogyasszunk!

Néhány trükk, amivel csökkenthetjük az étvágyat:

  1. Együnk lassan. Amennyiben lassabban fogyasztjuk el az ételt, kevesebb adag is elég ahhoz, hogy jóllakjunk
  2. Inkább együnk többször, kevesebbet. Így idővel szervezetünk hozzászokik a csökkentett mennyiségű étel bevitelhez
  3. Főétel előtt együnk levest. A leves nem hízlal, viszont egészséges és nagyon laktató!
  4. Ha ránk tör az éhség este 7 óra után, együnk salátát, levest, vagy igyunk paradicsomlevet
  5. Bizonyos étrend kiegészítők, melyek pl. krómot tartalmaznak, valóban segítenek csökkenteni az éhségérzetet

A lényeg, hogy legyünk kitartóak, és soha ne adjuk fel. Mindig van lehetőség változtatni, és ha valóban fontos számunkra a kitűzött cél, illetve nem támasztunk irreális elvárásokat magunkkal szemben, akkor biztos, hogy meg is tudjuk azt valósítani. Türelem és elszántság kérdése az egész!

Comments are closed.